image1 image1 image1

Aktualności

Weź udział w konsultacjach.

Banery zachęcające do wzięcia udziału w konsultacjach "Jaka ulica Nakielska" www.bydgoszcz.pl/nakielska już widoczne na naszym osiedlu.

257279487 2292892214180687 1626004281665588305 n

Serdecznie zapraszamy na dyżur konsultacyjny w temacie przebudowy ul. Nakielskiej - od u. Bronikowskiego do Ronda Grunwaldzkiego. Spotkają się z Państwem przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, Urzędu Miasta i Rady Osiedla Wilczak-Jary.

ŚRODA, 8 GRUDNIA 2021 O 18:00

Dyżur konsultacyjny - Jaka ul. Nakielska?

Zespół Szkół nr 29, ul. Słoneczna 26

Już po naprawie.

Huśtawka na placu zabaw przy ulicy Wrocławskiej oraz kółka do ćwiczeń na placu do street workout'u przy V-tej śluzie już po naprawie.

256910760 2292886534181255 8831666504885773721 n

257132333 2292886567514585 2359608111277310352 n

XVII część cyklu historycznego o Wilczaku

ul. Ułańska jak w San Francisco - lata 70.

255398578 2289490667854175 7845321670423544792 n

Narożnik Nakielskiej/Ułańskiej/Doliny i Wrocławskiej pojawiły się biało-czerwone słupki

Na chodniku przed skrzyżowaniem Nakielskiej/Ułańskiej/Doliny i Wrocławskiej pojawiły się biało-czerwone słupki które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa oraz widoczności w tym miejscu.

256880326 2292055684264340 9128162755726138949 n

Uwaga! Na ulicy Dolina natkniemy się na pracę przyłączeniowe sieci gazowej.

257351376 2292050634264845 4340815203823972690 n

Końcowy efekt Nakielska/Wrocławska.

Od dziś na przystanku tramwajowym Nakielska/Wrocławska mamy nowe barierki a na jezdni między pasami ruchu i przejściem pojawiły się biało-czerwone słupki(w obydwu kierunkach). Kierowcy i piesi będą musieli przyzwyczaić się do nowości w organizacji ruchu.

256666197 2291817327621509 7214074245107491483 n

256808153 2291817247621517 3011575675705055113 n

257122680 2291817500954825 280652297271442150 n

Na przystanku tramwajowym Nakielska/Wrocławska pojawią się nowe barierki.

256266731 2290865474383361 126675954663307334 n

Serdecznie zapraszamy dzieci i młodzież w wieku 10-15 lat z naszego osiedla.

256220540 2290858057717436 5736609708500437231 n

Świętujemy "Dzień Niepodległości".

245832780 2290835451053030 5077789703241993506 n

XVI część cyklu historycznego o Wilczaku

Zdjęcie z 1952 r. Dwie panie pozowały fotografowi stojąc na dolnych wrotach śluzy. Za nimi widać górne wrota i kamienicę, która zachowała się do dzisiaj.

255211968 2289489817854260 3939440145461033080 n

Modernizacja Placu Zabaw.

Przy Zespole Szkół nr 29 rozpoczęła się modernizacja placu zabaw dla najmłodszych. Inwestycja realizowana jest ze środków Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.

255420764 2289511987852043 3840196940589045561 n

Konsultacje w sprawie ul. Nakielskiej.

Zapraszamy na konsultacje od 10 listopada do 20 grudnia.

Bez wyburzeń ale z płynnym ruchem tramwajów i autobusów. Konsultacje w sprawie ul. Nakielskiej.

csm Nakielska dron d94795d2f9

Inwestycja na ulicy Nakielskiej realizowana będzie w etapach:

  • Odcinek Łochowska-Nasypowa – dla tej części odbyły się już konsultacje, kończą się prace projektowe i uzyskiwane są niezbędne pozwolenia,
  • Odcinek Wiadukt-Nasypowa - opracowano koncepcję programowo-przestrzenną, 10 listopada rozpoczynamy konsultacje społeczne,
  • Odcinek Nasypowa – rondo Grunwaldzkie – Opracowano warianty przekrojów poprzecznych ulicy,10 listopada rozpoczynamy konsultacje społeczne.

- Rozbudowa ul. Nakielskiej to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji przez bydgoszczan – mówi prezydent Bydgoszcz, Rafał Bruski. - Zakres prac na osiedlu Miedzyń-Prądy uzgodniliśmy już z mieszkańcami, kompletowana jest dokumentacja. Chcemy równocześnie przygotowywać się do kolejnego etapu prac na  odcinku od ul. Nasypowej do ronda Grunwaldzkiego. To jaki przekrój będzie najlepszy już na wstępie chcemy przedyskutować z mieszkańcami.

Wszystkie warianty zakładają brak wyburzeń. Pas drogowy zostanie wpisany w granice istniejącej zabudowy i zachowane zostaną budynki tworzące obustronne pierzeje ulicy. To jeden z często pojawiających się już postulatów mieszkańców,  który uwzględniliśmy przed formalnym rozpoczęciem konsultacji – podkreśla zastępca prezydenta Bydgoszczy, Mirosław Kozłowicz.

csm Nak S bd32008db7

Gdzie i kiedy?

Konsultacje trwają od 10 listopada do 20 grudnia br. Mają zasięg ogólnomiejski, są skierowane do wszystkich mieszkańców Bydgoszczy. Opinie będzie można wyrazić za pomocą karty konsultacyjnej dostępnej na stronie www.bydgoszcz.pl/nakielska. Zależy nam na oddaniu głosu na konkretny wariant oraz zgłoszeniu własnych uwag i wniosków. W ramach konsultacji odbędzie się również spotkanie z projektantem, pracownikami miasta koordynującymi przygotowanie zadania oraz wiceprezydentem Mirosławem Kozłowiczem. Będzie to okazja do uzyskania dodatkowych informacji. Już teraz zapraszamy do wysyłania pytań na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript." style="box-sizing: border-box; background-color: transparent; color: rgb(51, 122, 183); text-decoration-line: none;">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.. Planowane jest również spotkanie konsultacyjno-informacyjne na osiedlu Miedzyń.

csm Nak B 3541984f0c

Różne warianty

Po szczegółowych analizach oraz mając na uwadze dużą wartość historycznej zabudowy  wzdłuż najważniejszej ulicy osiedla Wilczak projektanci zalecają wybór pomiędzy dwoma podstawowymi wariantami. Kluczowym elementem zmian będzie podniesienie bezpieczeństwa oraz płynności ruchu szczególnie dla komunikacji publicznej.

  • Z wiedeńskimi przystankami - W tym wariancie na jednoprzestrzennej jezdni funkcjonowałyby po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Tramwaje korzystałyby ze środkowych pasów ruchu, a na zewnętrznych pasach ruchu powstaną przystanki wiedeńskie (Model 1).
csm model 1 Chlopickiego de18d7e541
  • Możliwe jest również zarezerwowanie torowiska wyłącznie dla pojazdów komunikacji publicznej, czyli stworzenie trambuspasów (Model 2).
csm Model 2 Chlopickiego 501bef1f9e
  • Tam gdzie będzie to możliwe pomiędzy wewnętrznymi pasami ruchu wygospodarowane zostaną miejsca na lewoskręty. Ograniczyłoby to blokowanie ruchu na pasach, którym poruszałyby się tramwaje. Autobusy poruszałyby się na zasadach ogólnych korzystając również z przystanków wiedeńskich. Wybór takiego wariantu nie pozwala jednak na wprowadzenie ścieżek rowerowych. Ciąg rowerowy zostałby wyprowadzony od ul. Nakielskiej w kierunku Starego Kanału Bydgoskiego i dalej w kierunku ronda Grunwaldzkiego. Konieczne byłoby „wyprowadzenie” torowiska tramwajowego poza jezdnię w rejonie skrzyżowania z ul. Czerwonego Krzyża.
csm Mapka sciezki rowerowej 7a26e849cb
  • Z rowerowymi drogami - W takim układzie jezdnia składałaby się z trzech pasów ruchu (Model 3). Zewnętrzne prowadziłyby wspólny ruch tramwajowy, autobusowy i samochodowy. Natomiast środkowa część jezdni umożliwiłaby wytyczenie lewoskrętów oraz azyli na przejściach dla pieszych. Taki układ jezdni pozwoliłby dodatkowo na wydzielenie poza jezdnią obustronnych dróg rowerowych. Wejście do tramwaju lub autobusu odbywałoby się bezpośrednio z chodnika, bez konieczności wkraczania pieszych na jezdnię. Wszystkie parametry zaproponowanych rozwiązań uwzględniają szereg norm i wymogów jakim muszą odpowiadać drogi publiczne (szerokości pasów ruchu, promienie skrętu, odległości od budynków itp.).
csm Model 3 Chlopickiego 9bad5489f8

Płynny ruch na skrzyżowaniu z Nasypową

Konsultacje będą dotyczyć a rozwiązań projektowych wokół wiaduktu kolejowego. Ta część dokumentacji powstała zgodnie z uwagami mieszkańców złożonych podczas rozmów o odcinku od ul. Łochowskiej do wiaduktu. Eksperci po rozmowach z kolejarzami uznali, że ze względu na planowaną inwestycję PKP PLK (koncepcję rozbudowy linii kolejowej wraz z projektem przebudowy wiaduktu kolejowego i projektem przystanków kolejowych) warto zaprojektować nową pętlę tramwajowo-autobusową po zachodniej stronie torów i skoordynować oba zadania. Powstałby w ten sposób kolejny zintegrowany węzeł komunikacyjny pozwalający na wygodne przesiadki pomiędzy różnymi środkami transportu publicznego, a także umożliwiający zaplanowanie parkingu P+R. Na tym etapie kolejowa spółka PKP PLK nie określiła jednak szczegółowego zakresu swojej inwestycji, co nie pozwala na dostosowanie dokumentacji rozbudowy ul. Nakielskiej do kolejowych rozwiązań w  obrębie wiaduktu. W przypadku braku realizacji zadania kolejowego konieczne będzie opracowanie dokumentacji i budowa tymczasowej pętli po wschodniej stronie torów oraz dostosowanie układu drogowego do istniejącego wiaduktu.

csm NS - Nasypowa - Sloneczna 7a434e9ae4

Przebudowa torów tramwajowych na wysokości ul. Nasypowej jest niezbędna by ograniczyć zatory pojawiające się w tej części ul. Nakielskiej. Zabudowanym torowiskiem w kierunku centrum (w stronę kościoła) mogłyby również poruszać się autobusy. Po obu stronach funkcjonować mają również drogi rowerowe.

Inwestycja wybrana przez bydgoszczan

Przebudowa ul. Nakielskiej w tegorocznych konsultacjach mieszkańców na priorytetowe inwestycje zdobyła 4680 głosów. Zajęła drugie miejsce tuż za rewitalizacją nabrzeży Brdy.Dodatkowe informacje są dostępne na dołączonej prezentacji.







2025  Oficjalna strona internetowa Rady osiedla Wilczak-Jary w Bydgoszczy  globbersthemes joomla templates