image1 image1 image1

Warning: strpos(): Empty needle in /wilczak/plugins/content/mavikthumbnails/mavikthumbnails.php on line 572

Aktualności

Niezwykły wypadek w Bydgoszczy. Tir nie zmieścił się pod wiaduktem

Mimo zamontowania świetlnych znaków ostrzegawczych, ponownie doszło do wypadku przy ulicy Nakielskiej w Bydgoszczy.

Kierowca był przekonany, że wiadukt kolejowy przy ulicy Nakielskiej jest na tyle wysoko, że da radę pod nim przejechać. Jak się okazało, pomylił się i ściął górę naczepy. Próbował się wycofać spod wiaduktu. W końcu mu się to udało i zatrzymał się na pobliskim placu.

Został ukarany przez policjantów mandatem karnym.

58a320222bede p

O bezdomnych na Kujawach i Pomorzu

W mniejszych miejscowościach Kujaw i Pomorza nie ma bezdomnych, żyją w większości w dużych miastach - tak wynika z dotychczasowych danych, które dotarły do Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy.
W trakcie jednej z nocy w ubiegłym tygodniu odbył się Ogólnopolski Spis Bezdomnych. Strażnicy miejscy, policjanci i pracownicy socjalni odwiedzali ich w pustostanach, szpitalach i więzieniach pytając - dlaczego ktoś nie ma domu, co z jego rodziną, jakie ma wykształcenie.

W poprzednim spisie w 2015 roku doliczono się w naszym województwie prawie 4 tysięcy osób bezdomnych, w tym 500 dzieci! Najprawdopodobniej to dzieci mieszkające z rodzinami na działkach. W 2017 roku ludzie żyjący w miarę dobrych warunkach w altanach, nie mieli być klasyfikowani jako osoby bezdomne.

Liczba bezdomnych w całym Kujawsko-Pomorskiem znana ma być pod koniec lutego.

Muzeum Kanału Bydgoskiego - zaprasza.


Zwiedzanie Muzeum Kanału Bydgoskiego im. Sebastiana Malinowskiego - zwiedzanie z przewodnikiem

Zwiedzanie Muzeum Kanału Bydgoskiego im. Sebastiana Malinowskiego - zwiedzanie z przewodnikiem

Data i godzina: 2017-02-25, godzina: 11.00 - 11.45

Ilość miejsc: 27

Miejsce zbiórki: Muzeum Kanału Bydgoskiego im. Sebastiana Malinowskiego, ul. Nowogrodzka 3

Organizator: Muzeum Kanału Bydgoskiego im. Sebastiana Malinowskiego

Szczegółowy opis:

W ramach Szlaku Wody Przemysłu i Rzemiosła TeH2O  uczestnicy zostaną oprowadzeni po muzeum przez kustosza. Zwiedzający będą mogli zapoznać się z historią Kanału Bydgoskiego, zobaczyć na makiecie jak wyglądał w 1800 roku, poznają działanie śluzy trapezowej. Zobaczyć będzie można również makietę śluzy Okole znajdującej się na nowym Kanale Bydgoskim (makieta wydrukowana została w technologii 3D).


http://rejestracja.kujawsko-pomorskie.pl/events/view/329

10 lutego 1946 roku uniknięto powodzi na Wilczaku i Okolu.

Bydgoskie kalendarium na 10 lutego: Wyrwa w grobli na Starym Kanale groziła powodzią.

10 lutego 1946 roku na skutek odwilży i wezbrania wód w Starym Kanale przerwana została grobla przy V śluzie. Wyrwa miała długość 200 metrów. Zalaniu uległy m.in. ogrodnictwa przy Czarnej Drodze oraz tereny położone na północ od kanału aż do ul. Śląskiej. Tylko dzięki szybkiej reakcji pracowników zarządu dróg wodnych i otwarciu wszystkich śluz dolnych nadmiar wody spłynął do Brdy i udało się uniknąć powodzi.

Na Wilczaku najniebezpieczniejsza jest ulica Nakielska.

Wzrosła liczba wypadków na przejściach dla pieszych w Bydgoszczy.

W ubiegłym roku zginęło w nich aż pięć osób, a 43 zostały ranne.Wrzesień 2016 r. Na wysokości skrzyżowania ul. Nakielskiej z Chłopickiego na przejściu dla pieszych kierowca renault twingo śmiertelnie potrąca 68-latka. Dwa miesiące później, ta sama ulica w pobliżu posesji nr 120: na pasach pod kołami skody sedan ginie 34-latek. Grudzień, ul. Ogińskiego - 77-letni kierowca wjeżdża na czerwonym świetle na przejście dla pieszych. Ginie 6-letni chłopiec. To tylko najbardziej dramatyczne zdarzenia, w których ucierpieli piesi.Do niebezpiecznych sytuacji najczęściej dochodzi na ulicach: Fordońskiej, Wyszyńskiego, Grunwaldzkiej, Jagiellońskiej czy Nakielskiej. - Wielu tragedii można by uniknąć, gdyby użytkownicy dróg zachowali rozwagę - mówi podkom. Przemysław Słomski z KWP w Bydgoszczy.Stowarzyszenie Społeczny Rzecznik Pieszych O prawa pieszych chce walczyć istniejące od niedawna w Bydgoszczy Stowarzyszenie Społeczny Rzecznik Pieszych. - Projektujący drogi w mieście nie dostrzegają wszystkich potrzeb pieszych - mówi Paweł Górny. - Przykładowo ul. Nakielska na odcinkach, gdzie są przejścia bez sygnalizacji świetlnej, mogłaby mieć zwężone pasy ruchu. Kierowcy musieliby zwolnić. Poza tym niektóre przejścia są zbyt słabo oświetlone. Tak jest np. na Kamiennej na wysokości ul. Lelewela i Mierosławskiego. Surowsze kary dla kierowców nie wystarczają. Trzeba szukać innych rozwiązań. Można np. na ulicach o mniejszym natężeniu ruchu budować przejścia dla pieszych na wyniesieniu lub montować progi zwalniające.Potrącenia pieszych w Bydgoszczy. Co można zmienić? Drogowcy twierdzą, że robią, co mogą. - Na Nakielskiej w pobliżu przejść bez sygnalizacji w jezdni zamontowano pulsujące światła LED. Są tam też znaki informujące o przejściu dla pieszych i pulsacyjne, pomarańczowe światła stroboskopowe - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP. – Podobnie jest na ul. Jagiellońskiej przy Pałacu Młodzieży. Do wypadków dochodzi, bo użytkownicy dróg nie zawsze stosują się do oznakowania.wypadków na przejściach dla pieszych w Bydgoszczy. W ubiegłym roku zginęło w nich aż pięć osób, a 43 zostały ranne.
Wrzesień 2016 r. Na wysokości skrzyżowania ul. Nakielskiej z Chłopickiego na przejściu dla pieszych kierowca renault twingo śmiertelnie potrąca 68-latka. Dwa miesiące później, ta sama ulica w pobliżu posesji nr 120: na pasach pod kołami skody sedan ginie 34-latek. Grudzień, ul. Ogińskiego - 77-letni kierowca wjeżdża na czerwonym świetle na przejście dla pieszych. Ginie 6-letni chłopiec. To tylko najbardziej dramatyczne zdarzenia, w których ucierpieli piesi.
Do niebezpiecznych sytuacji najczęściej dochodzi na ulicach: Fordońskiej, Wyszyńskiego, Grunwaldzkiej, Jagiellońskiej czy Nakielskiej. - Wielu tragedii można by uniknąć, gdyby użytkownicy dróg zachowali rozwagę - mówi podkom. Przemysław Słomski z KWP w Bydgoszczy.
Stowarzyszenie Społeczny Rzecznik Pieszych O prawa pieszych chce walczyć istniejące od niedawna w Bydgoszczy Stowarzyszenie Społeczny Rzecznik Pieszych. - Projektujący drogi w mieście nie dostrzegają wszystkich potrzeb pieszych - mówi Paweł Górny. - Przykładowo ul. Nakielska na odcinkach, gdzie są przejścia bez sygnalizacji świetlnej, mogłaby mieć zwężone pasy ruchu. Kierowcy musieliby zwolnić. Poza tym niektóre przejścia są zbyt słabo oświetlone. Tak jest np. na Kamiennej na wysokości ul. Lelewela i Mierosławskiego. Surowsze kary dla kierowców nie wystarczają. Trzeba szukać innych rozwiązań. Można np. na ulicach o mniejszym natężeniu ruchu budować przejścia dla pieszych na wyniesieniu lub montować progi zwalniające.
Potrącenia pieszych w Bydgoszczy. Co można zmienić? Drogowcy twierdzą, że robią, co mogą. - Na Nakielskiej w pobliżu przejść bez sygnalizacji w jezdni zamontowano pulsujące światła LED. Są tam też znaki informujące o przejściu dla pieszych i pulsacyjne, pomarańczowe światła stroboskopowe - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP. – Podobnie jest na ul. Jagiellońskiej przy Pałacu Młodzieży. Do wypadków dochodzi, bo użytkownicy dróg nie zawsze stosują się do oznakowania.

Fabryka obrabiarek zniknie po 150 latach

Działająca od 150 lat fabryka obrabiarek zniknie z ulicy Nakielskiej. Zamienia się na działkę i nieruchomości z warszawskim gigantem. Nowy adres - Niwy.

images

Fabryka Obrabiarek do Drewna w Bydgoszczy to najstarsze tego typu przedsiębiorstwo w kraju. Przy ulicy Nakielskiej 53 działa od 1878 roku. Jest spółką z udziałem Skarbu Państwa. Od ubiegłego roku jej szefem jest Andrzej Walkowiak, były poseł, a później współtwórca ugrupowania Polska Razem, partii Jarosława Gowina. Jak się dowiedzieliśmy, FOD zawarł właśnie porozumienie z warszawskim potentatem - Grupą PHN - spółką, której większościowym udziałowcem jest Skarb Państwa.
Polski Holding Nieruchomości poinformował, że zamierza zamienić się z bydgoską fabryką na aktywa, czyli działkę i nieruchomości. Oferuje w zamian działkę w Niwach pod Bydgoszczą, ale nie tylko ziemię - transakcja obejmie także budowę hali produkcyjnej i pomieszczeń biurowych, którą zleci PHN. - Wyjdzie to na dobre zarówno naszej fabryce, jak i grupie PHN - przekonuje Andrzej Walkowiak, prezes FOD. - Nie ukrywam, że zabytkowy budynek jest w kiepskim stanie, a my nie mamy pieniędzy na odrestaurowanie go. Nie wiem, czy za chwilę coś tu się nie zawali. Szef FOD dodaje, że działka w Niwach jest co prawda większa, ale ta należąca do fabryki przy ul. Nakielskiej znacznie droższa, a hala i biura, które PHN chce wybudować w Niwach to tzw. wartość dodana. - Kiedy fabryka powstawała, Wilczak nie był jeszcze w tkance miejskiej. Teraz można powiedzieć, że jest blisko centrum. Nasza umowa to nie tylko handel, ale także pewnego rodzaju działanie na korzyść miasta, któremu zwracamy miejsce, mające odgrywać typowo miejską rolę - kończy Andrzej Walkowiak.
A co z zabytkowym budynkiem? Magdalena Kacprzak z PHN mówi, że zapowiedź umowy to na razie jedynie „list intencyjny”. - Jesteśmy przed analizami i symulacjami, które mogą nam zająć około miesiąca. Później na pewno na bieżąco będziemy informować o naszych decyzjach i koncepcji PHN na ten teren. Już teraz mogę powiedzieć, że chcemy, by to miejsce pełniło także jakąś służebną rolę dla mieszkańców. Co do zabytkowego budynku - musimy poczekać na ekspertyzy - tłumaczy Magdalena Kacprzak. Polski Holding Nieruchomości jest jedną z największych w Polsce firm w sektorze nieruchomości pod względem wartości portfela. Obejmuje on aktywa o wartości około 2,5 mld zł. PHN działa głównie w Warszawie, ale także w większych miastach regionalnych: Poznaniu, Trójmieście, Łodzi i Wrocławiu. Założyciel bygoskiej fabryki - Carl Blumwe, rozpoczął działalność w 1865 roku. W 1878 roku Blumwe kupił teren i zabudowania przy obecnej ulicy Nakielskiej 53 od wdowy po właścicielu odlewni żelaza. Zakłady powiększył i zainstalował nowe maszyny. Produkował traki do tartaków oraz maszyny do obróbki drewna. Włączył też do spółki swojego syna Wilhelma i od tego czasu przedsiębiorstwo przyjęło nazwę „Carl Blumwe i Syn”. W 1886 roku donoszono, że pracowało w nim stu robotników, którzy wykorzystywali m.in. zakupione przez właścicieli maszyny parowe i urządzenia transmisyjne. 1878 to rok inauguracji 
działalności FOD pod adresem Nakielska 53.

Tygodnik Bydgoski o naszym osiedlu.

W pierwszym numerze "Tygodnika Bydgoskiego" dostrzeżono problemy zachodnich dzielnic miasta, w tym naszego osiedla. Odsyłamy do artykułu "Na zachodzie bez zmian". Następny numer gazety już 09.02.2017.

Zdjęcie użytkownika Tygodnik Bydgoski.

Nowe lampy nad starym kanałem Bydgoskim.

Doczekaliśmy się sześciu nowych lamp przy ścieżkach nad starym kanałem Bydgoskim.

Jest to część programu rewitalizacji oświetlenia uzgodnionego z ZDMIKP oraz ENEĄ,

którym na dzień dzisiejszy dziękujemy.

16487138 917430925060163 8569369793043556954 o

Harmonogram wywozu śmieci 2017

Kliknij poniżej i pobierz.

Harmonogram wywozu śmieci 2017

Ze starej fotografii 1933 rok.

Ciąg dalszy starych fotografii z Wilczaka - 1933 rok.
Dom Franciszka Schulzka przy ulicy Nakielskiej 60 w Bydgoszczy.

Widoczny sklep należący do właściciela budynku.


16473904 914913211978601 4757209551700807644 n

Wycinki nad Starym Kanałem.

W minionym tygodniu nad Starym Kanałem Bydgoskim trwała wycinka suchych

i niepotrzebnych gałęzi w drzewostanie.

16298498 914910228645566 1389638773781764407 n

16387051 914910225312233 4714860941375758650 n

"Ferioteka - czyli ferie z książką i nie tylko"

Zapraszamy dzieci z osiedla Wilczak - Jary na wtorkowe spotkania podczas ferii zimowych do biblioteki szkolnej Zespołu Szkół nr 1 w Bydgoszczy

ferioteka


W programie:

- głośne czytanie dzieciom bajek, konkurs plastyczny, gry i zabawy 

- warsztaty nauki tworzenia pięknych warkoczy.

31 stycznia (wtorek) oraz 7 lutego (wtorek) w godz. 9.00 do 12.00

Szkolna Biblioteka (2 piętro) - Zespołu Szkół nr 1, ul. Nakielska 11, Bydgoszcz

Zapraszamy serdecznie

Ferie - zmiany w rozkładach

Od 30 stycznia do 10 lutego komunikacja miejska w dni powszednie będzie kursowała według wakacyjnych rozkładów jazdy. Warto zwrócić na to uwagę planując podróż autobusem lub tramwajem.

hhh

Odrębne, wakacyjne rozkłady jazdy w okresie wakacyjnym dotyczą linii autobusowych nr 53, 54, 57, 62, 64, 68, 69, 79, 80, 83 i 89.Ponadto, na liniach nr 52, 65, 73, 92 i 94 nie będą wykonywane kursy oznaczone literą "r" (realizowane tylko w dni nauki szkolnej). W czasie ferii zimowych niektóre tramwaje kursujące na liniach nr 1 i 4 będą obsługiwane jednym wagonem.

2025  Oficjalna strona internetowa Rady osiedla Wilczak-Jary w Bydgoszczy  globbersthemes joomla templates